Ahh har nu sett tvåan, dock är nästan aldrig tvåan bättre än ettan, kan till lägga att min man somna två gånger ha ha brukar inte vara något bra betyg, man vet liksom vad som kommer ske. Och nu trots ja såg den i helgen kommer jag knappt ihåg den konstigt med sånna filmer.
torsdag 20 mars 2014
Arrow
Japp nu har säsong två börjat på kanal fem såg första avsnittet i tisdags, och nja jag tycker de flippat ur lite. När något är bra behöver man då göra om det? Tycker efter de programmet att de blir lite snart som superman serien som gick på sexan ett tag. Men gillar man lite utflippade serier med mycket oförklarliga mysterier och människor som blir träffad av odödliga medel och blixtrar så detta en serie för er.
Turbo
En rolig fartfyllt film om sniglar med gas.... barnen tyckte den va bra speciellt sixten som gillar fart... De fanns en del roliga inslag hade nog varit bättre på engelska.
Veronica Mars the movie
Japp om man som ja får en lite gammal tonårs känsla av Veronica Mars privatdetektiver så finns det nu en film om vad som skedde efter high school och efter allt drama, och ack så tonårsmysigt den va ha ha,.... Den är absolut värd att se alla skådisarna är mer eller mindre med och man får en tonårskänsla igen.
Chick flick helt enkelt!!
Chick flick helt enkelt!!
måndag 3 mars 2014
White house down
I helgen blev de denna rullen med Channing Tatum och Jamie Foxx, den av bättre än förväntan. Den handlar om en gammal militär som vill arbeta inom secret service för presidenten. Men på hans intervju dag händer de saker. Gillar man korrupta, snygga, coola och explosiva filmer är denna för er.
Frost
Äntligen enligt Felicia har vi nu sett Frost hon och jag passade på att gå på bio igår, ha lite tjej mys. Dock trodde jag den skulle vara roligare, den va bra men va väldigt romantiskt och typiskt askungen saga genre för våra tjejer att se med andra ord, dock tycker ja sånt är lite sisådär ha ha men mysigt hade vi.
söndag 23 februari 2014
Runner Runner
Shameless
Måste igen tipsa om denna serien som ja tittar på den är så ur flippad, knäpp, rolig, känslosam och bara sååååå bra att den är värd att titta på. Den handlar om en dysfunktionell familj där mamman är drogberoende och har olika psykiska problem, pappan är alkis, de lever totalt kaos större delen av tiden, man vet att dessa familjen faktiskt kan finnas men de gör den ändå så bra att man inte grinar igenom den ahh den är bra i alla fall.
2guns
Ja förra helgen såg vi denna rullen. Vi ville ha en man absolut inte behövde tänka och se... Den va lite sådär, klart de va bra skådisar och lite lurig inemellan men ändå inte wow men absolut värd tiden. Ha ha... nu va ja flummig. Den handlar om en polis och en militär som jobbar undercover med varandra utan att veta att den andre är den den är, de rånar en bank och sen ahhh... titta får ni se
söndag 9 februari 2014
Metallica
Förra helgen såg vi denna filmen, vill inte påstå att det är en spelfilm men absolut en bra musikfilm, gillar man Metallica ska man absolut se den!
Flygplan
Igår titta vi på filmen flygplan men den gick inte riktigt hem hos mina små, de e ingen fan av filmen bilar heller och denna påminde ju en hel del av den. Är samma som gjort dem om ja inte minns fel, den va mysig så men som sagt ingen höjdare här.
Lego Batman
Japp här hemma är lego batman filmen en favvo hos Sixten har sett den alldeles för många gånger nu men rätt okej... om man gillar lego och batman ha ha....
söndag 26 januari 2014
Red 2
Igår blev de Red 2 som film då vi hade ju kvällen innan sett ettan dock va ettan bättre, denna va periodvis seg och ahh den va inte direkt någon höjdare. Den handlar fortfarande om pensionären Bruce Willis som är från CIA men i detta avsnitt är de mer förutsättbart vad som kommer ske än den innan.
Red
Igår blev det filmen red då vi tänkt titta på red 2 måste vi sett ettan först så den fick de bli. Den handlar om en pensionerad CIA agent spelad av Bruce Willis, den va helt okej bästa rollen gjorde ändå Malkovich han gör sin roll så bra. Gillar man lite gamla polisfilmer osv. så e den absolut värd att se.
Andra sidan häcken
Japp i helgen ville barnen se denna, har sett den förut men den är rätt rolig, den handlar om djur som vaknar upp ur vilan och inser att halva skogen är borta och att de är bostadshus där nu. Djuren ska nu hitta mat till nästa vila, den är som sagt lite rolig och barnen gilla den.
Iron side
I fredags kväll så zappade ja in på en ny serie på svt 1. Det är en amerikansk deckare från 2013. I detta avsnitt går jakten på en hämndlysten seriemördare som slår till utanför en stökig nattklubb får Ironside syn på ett par som flyr därifrån. Flickan visar sig vara försvunnen och efterlyst sedan många år. Serien verkar bra, den är spännande och man visste inte riktigt vem som hade gjort brottet osv. den kommer ja definitivt se igen...
måndag 20 januari 2014
Pain & Gain
Japp i helgen blev de även denna film, det är en sanningsbaserad film om body bilders som vill bli rika snabbt, den är konstig, rolig, udda, knäpp och ahhh helt ofattningsbarts att den är sanningsbaserad. Vet inte riktigt vad ja mer ska säga helt stum och tror inte av något positivt sätt...
Bortspolad
Japp ja har ju barn så ibland kommer de dyka upp lite tecknat här, i helgen ville barnen titta på denna! Det va en rolig film med udda karaktärer men helt okej för att vara tecknat skulle nog till och med se den igen... Den handlar om råttor,kloaker, onda, goda och kärlek.
lördag 18 januari 2014
The Heat
Ahh igår ville vi se en film som man liksom bara ser och förhoppningsvis skrattar lite med, trots lite skratt i mellan åt va de inte någon film för mig, vissa scener va dåligt gjorda, lite tråkig ibland nja som sagt inget för mig. Men de handlar om starka tjejer som är poliser som börjar arbeta ihop, de är väldigt olika varandra och de gör de lite roligare.
torsdag 16 januari 2014
The originals
Japp igår började jag titta på en serie som gick på kanal 11, den heter the originals. Den bygger på en karaktär som varit med i the vampyrers dagbok serien alltså. Man kan titta på denna serie utan att ha sett den andra, gillar man vampyrer, action och ahh lite halvsnygga grabbar och tjejer är kanske detta en serie för dig!
onsdag 15 januari 2014
Blacklist
Här har ni en serie som går på kanal 3 på torsdagar den startar igen den 27feb 21.00. Den handlar om en tjej som blir resulterad till FBI där hon träffar en skurk som de visar sig att de har mer gemensamt med än vad man tror. Den är ibland lite förutsägbar men ändå intressant och händelserik.
Grown ups 2
För ett tag sen så tittade vi på denna, den va rolig och ahh om man inte har något och göra en kväll och liksom inte riktigt orkar tänka men ändå sätta på en rulle och skratta lite då e de en rulle för dig. Den handlar om ett grabbgäng som har olika familjer och sedan försöker ha roligt ihop.
Magic Mike
Ahh förra veckan tänkte jag det är på tiden att ja tittar på en "chick flick". jag tittar extremt sällan på dem, är inte riktigt min grej men ibland sker det. Denna handlar om en strippa och hans liv, visst han e snygg men nja inget direkt för mig men absolut för de som gillar romantiska filmer med sexiga män.
Schemless
Åhh denna serien handlar om en dysfunktionell familj där mycket knark, alkohol och sex är inblandat. Den levererar massa konstiga saker varje program ibland gråter man och ibland skrattar man den är bra enligt mitt tycke.
Banshee
Är en jätte bra serie med massa action och riktigt häftig, den är grov. Det handlar om en ex fånge som blivit polis i en stad, där hans ex frus bor tills hennes pappa som är maffia ledare hittar dem. Den är ett måste om man gillar action serier.
R.I.P.D
Denna blev de med i helgen den va rolig, udda, konstig och ahhh. Den handlar om en polis som dör och sedan arbetar för dödas poliskår. Helt okej, mest konstig och rolig.
Percy Jacksson Sea of monsters
Denna såg vi i helgen, var helt okej enligt mina mått... man behövde inte tänka så mycket, men de hände en hel del och inte helt förutsägbar.
Sons of anarcy
Jo men vi startar väll mitt första blogg inlägg med sons som är en bra serie, måste för min egen skull säga att den va bättre i början tycker speciellt senaste säsongen var lite uträknat men vi får se vad som sker då de säger kommer bli den sista säsongen, den som kommer. jag har alltså sätt den som snart börjar visas på tv här i Sverige. Den levererar mer eller mindre som vanligt! Serien handlar om ett motorcykel gäng i Charming.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




























