söndag 26 januari 2014

Red 2

Igår blev de Red 2 som film då vi hade ju kvällen innan sett ettan dock va ettan bättre, denna va periodvis seg och ahh den va inte direkt någon höjdare. Den handlar fortfarande om pensionären Bruce Willis som är från CIA men i detta avsnitt är de mer förutsättbart vad som kommer ske än den innan.

Red



Igår blev det filmen red då vi tänkt titta på red 2 måste vi sett ettan först så den fick de bli. Den handlar om en pensionerad CIA agent spelad av Bruce Willis, den va helt okej bästa rollen gjorde ändå Malkovich han gör sin roll så bra. Gillar man lite gamla polisfilmer osv. så e den absolut värd att se.

Andra sidan häcken

Japp i helgen ville barnen se denna, har sett den förut men den är rätt rolig, den handlar om djur som vaknar upp ur vilan och inser att halva skogen är borta och att de är bostadshus där nu. Djuren ska nu hitta mat till nästa vila, den är som sagt lite rolig och barnen gilla den.

Iron side


I fredags kväll så zappade ja in på en ny serie på svt 1. Det är en amerikansk deckare från 2013. I detta avsnitt går jakten på en hämndlysten seriemördare som slår till utanför en stökig nattklubb får Ironside syn på ett par som flyr därifrån. Flickan visar sig vara försvunnen och efterlyst sedan många år. Serien verkar bra, den är spännande och man visste inte riktigt vem som hade gjort brottet osv. den kommer ja definitivt se igen...

måndag 20 januari 2014

Pain & Gain


Japp i helgen blev de även denna film, det är en sanningsbaserad film om body bilders som vill bli rika snabbt, den är konstig, rolig, udda, knäpp och ahhh helt ofattningsbarts att den är sanningsbaserad. Vet inte riktigt vad ja mer ska säga helt stum och tror inte av något positivt sätt...

Bortspolad

Japp ja har ju barn så ibland kommer de dyka upp lite tecknat här, i helgen ville barnen titta på denna! Det va en rolig film med udda karaktärer men helt okej för att vara tecknat skulle nog till och med se den igen... Den handlar om råttor,kloaker, onda, goda och kärlek.

lördag 18 januari 2014

The Heat

Ahh igår ville vi se en film som man liksom bara ser och förhoppningsvis skrattar lite med, trots lite skratt i mellan åt va de inte någon film för mig, vissa scener va dåligt gjorda, lite tråkig ibland nja som sagt inget för mig. Men de handlar om starka tjejer som är poliser som börjar arbeta ihop, de är väldigt olika varandra och de gör de lite roligare.

torsdag 16 januari 2014

The originals


Japp igår började jag titta på en serie som gick på kanal 11, den heter the originals. Den bygger på en karaktär som varit med i the vampyrers dagbok serien alltså. Man kan titta på denna serie utan att ha sett den andra, gillar man vampyrer, action och ahh lite halvsnygga grabbar och tjejer är kanske detta en serie för dig!

onsdag 15 januari 2014

Blacklist


Här har ni en serie som går på kanal 3 på torsdagar den startar igen den 27feb 21.00. Den handlar om en tjej som blir resulterad till FBI där hon träffar en skurk som de visar sig att de har mer gemensamt med än vad man tror. Den är ibland lite förutsägbar men ändå intressant och händelserik.

Grown ups 2

För ett tag sen så tittade vi på denna, den va rolig och ahh om man inte har något och göra en kväll och liksom inte riktigt orkar tänka men ändå sätta på en rulle och skratta lite då e de en rulle för dig. Den handlar om ett grabbgäng som har olika familjer och sedan försöker ha roligt ihop.

Magic Mike

Ahh förra veckan tänkte jag det är på tiden att ja tittar på en "chick flick". jag tittar extremt sällan på dem, är inte riktigt min grej men ibland sker det. Denna handlar om en strippa och hans liv, visst han e snygg men nja inget direkt för mig men absolut för de som gillar romantiska filmer med sexiga män.

Schemless

Åhh denna serien handlar om en dysfunktionell familj där mycket knark, alkohol och sex är inblandat. Den levererar massa konstiga saker varje program ibland gråter man och ibland skrattar man den är bra enligt mitt tycke.

Banshee

Är en jätte bra serie med massa action och riktigt häftig, den är grov. Det handlar om en ex fånge som blivit polis i en stad, där hans ex frus  bor tills hennes pappa som är maffia ledare hittar dem. Den är ett måste om man gillar action serier.

R.I.P.D


Denna blev de med i helgen den va rolig, udda, konstig och ahhh. Den handlar om en polis som dör och sedan arbetar för dödas poliskår. Helt okej, mest konstig och rolig.

Percy Jacksson Sea of monsters

Denna såg vi i helgen, var helt okej enligt mina mått... man behövde inte tänka så mycket, men de hände en hel del och inte helt förutsägbar.

Sons of anarcy

Jo men vi startar väll mitt första blogg inlägg med sons som är en bra serie, måste för min egen skull säga att den va bättre i början tycker speciellt senaste säsongen var lite uträknat men vi får se vad som sker då de säger kommer bli den sista säsongen, den som kommer. jag har alltså sätt den som snart börjar visas på tv här i Sverige. Den levererar mer eller mindre som vanligt! Serien handlar om ett motorcykel gäng i Charming.